Om oss

Misjonskirken Drammen er en aktiv menighet med et variert tilbud for flere generasjoner. Menigheten er en del av kirkesamfunnet Misjonskirken Norge.

Hovedsamlingen for Misjonskirken Drammen er søndagens gudstjeneste som varer fra kl. 11:00 til ca 12:30. Under gudstjenesten er det eget opplegg for barna, og vi avslutter gudstjenesten med kirkekaffe.

Gudstjenestene skjer i vårt nyrenoverte kirkebygg i Langes gate 5.

Det skjer i Misjonskirken:

Mandag:
Speider kl. 17.30-19.00. Åpent for barn fra siste år i barnehagen og oppover. Foreldre kan gjerne være med. Tilsluttet Norges Speiderforbund. Vi bruker naturen i Drammen aktivt. Informasjon om neste samling med tid og sted for oppmøte finner du i denne facebook-gruppa

Tirsdag:
Voksenkoret Laudate øver fra 19-21.30 i partallsuker. Koret er åpent for sangglade voksne
. (Koret har pause inntil videre).

Torsdag:
Misjonskirken Drammen bruker Tentro som konfirmasjonsopplegg. Tentro er åpent for alle, og det er ingen krav om å være døpt for å bli konfirmert. Vi arrangerer konfirmasjonsopplegget sammen med flere andre kirker. Les mer om konfirmasjon i Drammen Tentro.

Fredag:
Ungdomsgruppa InsideOut møtes fra 19.00-21.30 i oddetalsuker. Åpent for alle mellom 13 og 19 år.

Se tidspunkt og sted for alle våre aktiviteter i kalenderen.

Ansatte:

Hovedpastor: Øyvind Slåtta, pastor@misjonskirken.com, mobil 915 87 629

Medpastor: Carl Otto Jordan, carl.otto.jordan@misjonskirken.com, mobil 417 89 701

Kreativ leder: Silje Fuglestad Solli, silje-fuglestad@hotmail.com, mobil 95 17 53 66) (pt i permisjon)

Styreleder: Hilde Haraldseid 92 69 55 40

Historien:

Misjonskirken Drammen har røtter i Norges første frikirkelige menighet. Den første misjonsmenigheten ble grunnlagt i Skien i 1856 av statskirkeprest Gustav Adolf Lammers, og kirkesamfunnet som heter Misjonskirken Norge (tidligere Det Norske Misjonsforbund) ble stiftet 8. juli 1884 av verdensmisjonæren Fredrik Franson fra USA. Dette ble en landsomfattende menighets- og misjonsorganisasjon som var mer opptatt av hva kristne kunne være enige om enn hva man var uenig om. Misjonskirken Norges motto er derfor «Guds barns enhet og menneskers frelse." Misjonskirken Drammen ble etablert som «Drammen Frie Misjonsforening» i 1890, og har siden 1893 holdt til i Langesgate 5 på Strømsø i Drammen. Dagens bygg ble ferdigstilt i 1962, og ble ombygget og renovert med nyåpning i 2023.

Misjonskirken Drammen
Langesgate 5, Strømsø